Part 10

Vi satt tysta ett tag och bara njöt av ögonblicket tills vi tillslut reste på oss och gick och satte oss i bilen. Radion var igång och helt plötsligt började " Miley Cyrus - Who owns my heart" spelas.

- Åh, älskar den här låten! Sa jag och böjde mig fram och höjde lite.

- Så du diggar Miley? Frågade Justin nyfiket.

- Hon är helt fantastisk, jag avgudar henne! Sa jag.

- Jag håller helt med dig! Sa han och höjde lite till.


När vi närmade oss min lägenhet så började jag rota i väskan efter portnyckeln, men jag hittade den inte. Jag vände hela väskan utochin så att alla grejer flög ut i mitt knä.

- Vad gör du egentligen? Frågade Justin och skrattade samtidigt som han kollade på högen i mitt knä som för mesta dels innehöll kläder, smink och smycken.

- Jag hittar inte min portnyckel. Du anar inte hur körd jag är om jag har tappat den!! Sa jag samtidigt som jag hörde Mickes ord eka i mitt huvudud, "Tappa inte bort den här Emilia, det kan ta flera veckor innan du får en ny!".

- Vill du att vi ska åka tillbaka och se om den ligger någonstans på stranden? Frågade Justin och la en hand på min axel.

- Nej... Det är nog ingen idé, den ligger nog under sand så att man ändå inte ser den. Jag provar att ringa min morbror för att se om jag kan sova där. Svarade jag och gick ut ur bilen medans jag slog in Mickes nummer. Flera signaler gick fram men inget svar. Jag provade igen, igen och igen, men fortfarande inget svar.

- Det ser mörkt ut... Du kan åka, det är lugnt, nångång lär han ju svara! Sa jag.

- Du förstår väl att jag inte kan lämna dig här helt själv? Mitt ute på gatan liksom... Svarade Justin.

- Nej men.. Det är lugnt alltså jag lö..... Mer hann jag inte säger innan Justin avbröt mig.

- Emilia, hoppa in i bilen igen. Nu. Sa han och menade det verkligen.

Jag satte mig i bilen och han gjorde en usväng och åkte in mot stan igen.

- Men hur gör vi nu då? Vart ska vi? Frågade jag förvirrat.

- Det löser sig, jag har en soffa på mitt hotellrum. Svarade han och började leta parkeringsplats.

När vi kom in i lobbyn så ringde Justin ner två av sina dansare för att förklara läget.

- Så ja... Berätta inte för mamma, hon skulle inte gilla det här. Sa han när han berättat hela storyn.

- Det är lugnt bro! Sa Nick och vände sig sen åt mig.

- Men om du slår mig en gång till när vi spelar tvspel så får du sova någon annanstans i natt! Sa han och skrattade, vilket Justin och Michael också gjorde.

- Vi får väl se! Sa jag skrytsamt på skämt och började även jag att skratta.

Vi gick upp till våningen rummet låg på och sen öppnade Justin dörren och sa:

- Damerna först!

Nick klämde sig förbi oss i dörren och gick in.

- Ja juste, jag glömde säga det att Nick heter egentligen Nicki! Sa Justin och menade på att Nick gick in när han sa damerna först.

- Aha, kanske därför jag vann över honom då! Svarade jag och kollade på Nick för att se hans reaktion.

- I hate you.... I really hate you! Sa han och låtsades bli ledsen.

Jag tog några steg in och såg att Justins hotellrum inte var något "rum" utan det var mer som en hel lägenhet. Det fanns vardagsrum, sovrum och hela två toaletter plus en stor balkong.

- Oj..... Sa jag och tog yttligare några steg in för att inspektera rummen.

- Do you like it? Frågade Justin och log.

- Eh... JA! Svarade jag snabbt.

- Bor du här helt själv?

- Nja... Oftast så sover nån i crewet här med mig, eller min mamma, jag är för social för att vara ensam haha. Svarade han samtidigt som han puffade upp med massa kuddar i soffan och satte sig.

- Nick!! Dra igång nått skönt spel! Ropade han till Nick som kom ut från det ena badrummet.

- Pax för att inte möta Emilia... Svarade Nick och började koppla in lite sladdar.

Jag satte mig bredvid Justin i soffan.

- Oroa dig inte, jag är för trött för att spela... Jag är fortfarande jetlaggad tror jag! Svarade jag och gäspade stort.

- Om du vill så kan du gå in och lägga dig i sängen. Sa Justin.

- Nej det är lugnt, jag håller mig vaken. Jag vill se er spöa Nick när ni spelar! Sa jag och skrattade.

- Så ska det låta! Svarade Justin och så började dom spela. Det tog dock inte länge innan jag somnade med huvudet på Justins axel. Efter två timmar vaknade jag upp av att killarna lämnade hotellrummet och stängde dörren.

- Du var visst väldigt trött. Sa Justin och smålog.

- Ja förlåt om jag var osocial! Svarade jag och reste på mig från soffan.

- Ingen fara. Du var så söt så när du låg där och snarkade! Sa Justin och drog sin hand över min rygg samtidigt som han började gå mot hallen för att hämta sin väska.

- VA? Snarkade jag? Ropade jag oroligt efter honom.

- Haha... Nejdå! Don't worry! Svarade han och skrattade.

Han gick in till sovrummet och jag följde efter för att säga godnatt. När jag kom in så stod han där utan tröja och höll på att byta om. Jag vart stel som en pinne i kroppen och sa:

- Oj.. Hehe.. Förlåt... Jag skulle bara säga godnatt. Så eh.. Ja.. Godnatt! Och så vände jag mig om och började gå mot vardagsrummet igen.

Jag hörde hur justin började skratta och ropade sedan på mig att det var lugnt och att jag kunde komma tillbaka.

- Du behöver inte sova på soffan. Sängen är stor nog åt oss båda och vi ska bara sova. Om det känns obekvämt så kan jag ta soffan och du sängen. Sa han när jag kommit in i rummet igen.

- Okej.. Nej du behöver inte ta soffan, det är lugnt. Svarade jag.

Han nickade och så började han ta av sig sina jeans. Jag vände mig om av ren reflex men kom sen på mig själv att jag betedde mig lite överdrivet. Ta dig samman, herregud. Sa jag tyst åt mig själv och vände mig sedan om. Justin stod och kollade på mig och brast sedan ut i skratt.

- Du är så rolig! Sa han och lyfte sedan på täcket och la sig i sängen.

- Eh kan jag.. Typ låna..

- Du kan ta en tröja från den stora svarta väska i hörnet. Sa han och avslutade min mening. Jag gick fram till väskan och tog fram en stor vit t-shirt som jag sedan bytte om till och kröp sen ner under täcket.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt!!! :D :D

2011-02-10 @ 16:09:10
Postat av: :)

skulle inte du kunna lägga upp ett nytt kapitel lite tidigare på dagen eller lite tidigare på kvällen? för du lägger upp så sent att man liksom läser det nästa dag och då har man gått och längtat hela dan liksom. Men annars tkr jag att du skriver jätte bra, fortsätt så! :D

2011-02-10 @ 21:41:47
Postat av: Anonym

sååå bra, meraa nu :D

2011-02-10 @ 22:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0