Part 11

Månen var så stark och lös upp hela rummet. Vi låg tysta i ca tio minuter.

- Tack för att du låter mig sova här. Sa jag i en viskning för att inte väcka honom om han redan sov. Det tog några sekunder innan han tillslut svarade lika tyst tillbaka:

- Finns inte en chans i världen att jag sulle ha lämnat dig där. Och så vände han sig om mot mitt håll och våra ögon möttes. Jag sa ingenting utan log bara. Han sträckte sig över till min sida av sängen och drog en hårslinga ur mitt ansikte.

- Sov gott Emilia. Sa han.

- Du med. Svarade jag och stängde ögonen men kunde ändå inte somna. Jag nöp mig själv i armen några gånger för att se om detta var en dröm eller inte. Det kändes så overkligt. Jag kollade åt Justins håll. Han låg och sov djupt och andades tungt. Han är precis som vem som helst. En helt vanlig människa. Så vanlig men ändå så speciell. Tänkte jag.


Tillslut så måste jag ha somnat för jag blev väckt morgonen där efter utav Justin som stod påklädd och nyduschad.

- Jag förstår inte hur du kan sova så djupt. Jag har stökat runt som tusan men du har bara sovit och sovit. Sa han och skrattade när han äntligen fått liv i mig.

- Oj förlåt! Har jag brottom? Svarade jag yrvaket och satte mig upp.

- Nej nej, ta det lugnt. Jag ska på en intervju men kommer tillbaka om tre timmar max. Känn dig som hemma, ta en dusch och ät lite frukost. Jag kommer tillbaka snart. Sa han och log.

- Okej. Svarade jag och la mig ner igen.

- Tröttis! Sa han och skrattade samtidigt som han lämnade hotellrummet.

jag låg och halvsov ett tag till men blev sen väckt utav att min telefon ringde. Det var Sofia.


- Heeeej girlie! Vad gör du? Frågade hon glatt.

- Du kommer aldrig tro mig...... Sa jag och berättade sedan om dejten med Justin och sen att jag fick sova över hos honom för att jag tappat nyckeln.

- Ditt lyxbarn!! Skrek Sofia till svars.

- Jag blir egentligen inte så chockad för man såg så tydligt hur han kollade på dig. Sa hon sen och skrattade.

- Äsch sluta! Sa jag generat.

- Det är sant Emilia! Men här kommer världens kanske mest töntiga fråga.... Hur är det att pussa hans läppar??  Sa hon och fnittrade.

- Det kommer jag berätta så fort jag vet! Svarade jag och skrattade.

Vi pratade ett tag till men la tillslut på. Direkt efter så provade jag att ringa min morbror igen.

- Ja hallå. Svarade Micke yrvaket.

- Varför svarade du inte igår? Sa jag direkt.

- Jadu, jag sov nog. Jag har jobbat så otroligt mycket dom senaste dagarna. Svarade han.

- Okej... Bara så du vet så har jag... Eh... Tappat min portnyckel... Sa jag och väntade med spänning på hans svar.

- Men... Emilia!! Jag sa ju..

- Ja jag vet vad du sa! Men jag gjorde det inte direkt med flit. Förlåt. Sa jag.

- Aja... Vart är du nu då?? Frågade han.

- Ehm... I Justins hotellrum.

- What? Justin vem? Sa han med högre röst.

Jag hann inte svara innan an fortsatte.

- Åh Emilia... Herregud.. Din mamma kommer bli galen om hon får veta att du sovit över hos en helt okänd kille för att du tappat din nyckel. Sa han med trött röst.

- Justin Bieber. Alltså inte helt okänd. Svarade jag.

- Justin Bieber? Ska jag tro på att du sovit över hos Justin Bieber?

- Ja.

- Dra nån bättre ursäkt nästa gång. Du är så söt. Sa han och skrattade lite.

Jag suckade till svars.

- Vadå? Är du seriös? Har du sovit hos Justin Bieber? Sa han förvånat.

- Svar ja. Men nu måste jag lägga på, jag ska äta frukost. Ring mig när det har fixat sig med en ny nyckel. Jag orkade inte höra hans svar så jag la på.


Jag gick och tog en lång skön dusch och gjorde mig sedan i ordning. Håret satte jag upp i en toffs och klänningen som jag haft kvällen innan fick åka på igen. Det var fint väder och solen sken. Jag tog hissen ner till hotellresturangen och plockade på mig massa god frukt och en macka. När jag skulle sätta mig så såg jag Marvin och Nick vid en bord lite längre bort så jag gick dit.

- Nej men vem har vi här då, är det inte tv-spels legenden? Sa Marvin och log.

- Är det okej om jag sätter mig? Frågade jag och skrattade.

- Slå dig ner du! Sa dom båda i kör.

När vi suttit där ett tag och pratat så kom det fram en medelålders man och sa:

- Hej! Jag kommer från E! och vill bara ställa lite frågor till dig.

Både Nick och Marvin reste sig upp och visade att jag skulle göra detsamma och började sen gå mot hissarna.

- Dejatar du Justin? Vad heter du? Hur gammal är du? Planerar ni bröllop? Frågade mannen i rekordfart.

Jag kollade bara på honom med höjda ögonbryn. Nick tog tag i min arm och drog med mig in i hissen. Journalisten hann fråga tusen frågor till innan dörrarna stängdes.

- Jaha, då var det officiellt. Bara att vänja dig från och med nu! Sa Marvin.

- Vadå? Frågade jag förvirrat.

- Det har antagligen kommit ut att du träffar Justin. Sa dom båda och skrattade lite.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice :D

2011-02-11 @ 17:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0