Part 12

Vi gick upp på hotellrummet och killarna satte sig vid tvn och spelade lite medans jag kollade på. Efter tjugo minuter så kom Justin tillbaka.

- Hela hotellet är omringat av journalister. Var det första han sa och fortsatte:

- Det var en riktig kamp att ta sig in genom dörren.

- Jo vi vet... En man lyckades ta sig in på hotellet och kom fram till oss när vi åt frukost. Svarade Nick.

- Va? Vad sa han då? Frågade Justin.

- Han var mest intresserad av Emilia. Sa Marvin.

- Är du okej? Frågade Justin och kramade om mig.

- Jag vet hur krävande dom kan vara. Fortsatte han.

- Jag mår bra! Sa jag och skrattade till.

- Dom måste ha sätt oss igårkväll på stranden. Sa Justin.

Helt plötsligt ringde min mobil.

- Om det är okänt nummer så bör du inte svara. Från och med nu så borde du bara svara på telefonsamtal från nummer som du känner igen. Sa Nick och Justin höll med och nickade.

Jag la ner telefonen på bordet igen och struntade i att svara då det förmodligen var en journalist.

- Jag har blivit bokad till två intervjuer i New york i morgon så vi kommer flyga dit ikväll. Sa Justin.

- Bäst att packa då! Svarade Nick och Marvin och lämnade rummet.

- Då ringer jag min morbror och ber honom hämta mig. Sa jag.

- Okej.. Men bara så du vet så får du gärna följa med som sällskap. Det skulle göra mig glad. Svarade Justin och kollade på mig.

- Säkert? Förstör inte det med tanke på alla skriverier? Frågade jag förvånat.

- Det kommer skrivas om det här ändå, även om du är med eller inte, så det gör ingen skillnad.

- Men är det okej för ditt crew då? Frågade jag.

- Ja, du kommer överens bra med killarna. Det är bara mamma och Scooter som jag måste övertala, vilket kan bli svårt. Följ med över till min mammas rum så kan jag få presentera dig i alla fall.

- Nej men gud vad läskigt... Sa jag.
- Haha! Oroa dig inte! Sa Justin och skrattade.


Vi gick ut ur hotellrummet och ner i korridoren några meter och gick in i ett rum som var i stort sätt lika stor som Justins. Pattie stod i badrummet och fönade håret men när hon såg oss så stängde hon av.

- Hej, du måste vara Emilia? Sa hon och sträckte fram handen.

- Det stämmer bra det. Sa jag och log.

- Jag har hört om dig! Dock inte från min son.... Sa hon och gav Justin en skämtsam mördarblick.

Vi skrattade lite och sen frågade Pattie vart jag kom ifrån och vart förvånad när jag svarade Sverige. Sen var det Justins tur att förklara för henne att jag tappat min nyckel och att det skulle ta ett tag innan jag skulle få en ny. Tillslut så frågade han om jag kunde följa med till New York. Jag gick ut i korridoren för att låta dom vara ensamna men hörde ändå allt dom sa.

- Men Justin.. Vore inte det onödigt? Du måste koncentrera dig på dina intrevjuer i New York och promotion för NSN. Sa hon.

- En sak är säker och det är att jag kommer ha dubbelt så mycket energi till allt det där om Emilia följer med. Jag blir glad av henne.

- Du känner henne knappt. Svarade Pattie.

- Nej men jag känner henne tillräckligt för att veta att hon gör mig glad. Sa Justin bestämt.

- Jaja... Om du säger det så. Du får ta detta med Scooter själv. Jag blandar mig inte i. Men hälsa att jag tyckte att hon var jätte söt och trevlig. Sa Pattie och fortsatte sedan att föna håret.¨


Justin kom ut ur rummet och gjorde tummen upp och la sin hand om min midja och började gå.

- Du hänger med! Sa han och drog mig närmare.

- Awesome! Sa jag och skrattade.

När vi kom tillbaka till hotellrummet så ringde jag upp min morbror och frågade honom om han på nått sätt kunde ta sig in i lägenheten och packa lite kläder åt mig. Först gick han inte med på att jag ens skulle åka, men jag övertalade honom och han lovade att lämna väskan i lobbyn.

- Jag är glad att du följer med. Verkligen jätte glad. Sa Justin när jag lagt på.

- Vad söt du är, jag är också glad. Jag trivs i din närhet! Sa jag och log.

Han gick fram till mig och smekte mig på kinden. Jag kände hur jag blev högröd i ansiktet och kollade ner i marken samtidigt som jag skrattade lite.
Han satte handen under min haka och lyfte upp mitt ansikte igen. Jag kollade in i hans ögon och kände hur det sög till i magen. Tillslut så böjde jag mig fram och våra läppar möttes. Vi stod där ett tag och bara pussade varandra om och om igen. Fjärliarna dansade runt i min mage och allt kändes så bra. Efter det lilla genombrottet så kunde vi inte låta bli varandra. Vi var i närheten av varandra konstant dom resterande timmarna innan vi skulle åka till flygplatsen. Om vi inte stod och kramades så var våra händer sammaflätade hela tiden. Killarna som kommit över för att ha en liten tv-spels duell satt bara och skrattade åt oss.

Runt kl åtta så gick jag ner till lobbyn och hämtade ut min väska ur receptsionen där Micke lämnat den lite tidigare. Jag tog med den upp på rummet och skulle byta om. När jag öppnade väskan så låg det en lapp där i där Micke skrivit: "Oroa dig inte för din mamma. Jag sköter det. Ha det så bra tjejen! När du kommer tillbaka så hoppas jag att du får en ny nyckel! Kram från världen bästa morbror!". Jag kunde inte låta bli att le åt det han skrivit och var riktigt tacksam över hans hjälp.
Jag tog sen på mig en grå skön tröja och ett par svarta jeans. Hyffsad flyg-outfit, det fick duga.

                      
                                                                        Emilias kläder.


Justin tog mig sedan i handen och vi gick ner till Lobbyn där resten av gänget väntade. En bil som skulle köra oss till flygplatsen hade kört fram till hotellets entré. Det var bara några journalister kvar där utanför, men alla började fota och skrika frågor när vi gick ut. En paparazzi lyckades komma ivägen för oss och började fota mig en decimeter från min ansikte. Kenny puttade snabbt undan han, men det var en skum känsla hela grejen. Jag hade aldrig varit med om något liknande och allt hände så fort. När vi kommit in i bilen så tog justin min hand.

- Jag är ledsen att dom beter sig sådär. Säg till om det blir för mycket. Sa han.
Pattie satte sig i bilen och klappade mig på axeln.
- Man vänjer sig. Nonchalera dom bara! Sa hon och log vänligt.

När vi kom fram till LAX så var det även några fotografer där.
- Hur vet dom att du ska komma hit? Frågade jag Justin.
- Det är alltid nån som läcker ut det. Personen som har tagit emot bokningen eller liknande, det är ju lite smygreklam för deras flygplats att det tas massa bilder när jag går här, så dom tjänar på det. Sa Justin.
Jag nickade till svars och sen klev vi ur bilen. Vi skyndade oss fort in till flygplatsen och checkade sedan in.

       
                                                                 Justin i incheckningen


Kommentarer
Postat av: :)

skit bra skrivet! :D men är justin och emilia typ ihop nu elr pussas dom bara? hehe :)

2011-02-11 @ 19:09:24
Postat av: Anonym

Åhh. Jag kan inte vänta tills nästa del!

Så HILMA bra !! <3

B E R O E N D E !!!! :P

2011-02-11 @ 23:11:55
Postat av: =O

aaw! . när kmr nästa del ja går typ in här 10 ggr varenda dag fö att se om nästa delarna har kommit upp haha... du är jätte bra på att skriva bara en sak ja undrar... det är lite svårt på ett sätt att läsa då du blanda med engelska elr egentligen är det inte svårt ;D men som skulle du kunna skriva som berättelsen som på svenska då men allt justin säger skulle du skriva på engelska för då var det som mer värklit åsv. :)) annars så älskar ja bara den här novellen :)<3

2011-02-12 @ 14:50:37
Postat av: =O

aaw! . när kmr nästa del ja går typ in här 10 ggr varenda dag fö att se om nästa delarna har kommit upp haha... du är jätte bra på att skriva bara en sak ja undrar... det är lite svårt på ett sätt att läsa då du blanda med engelska elr egentligen är det inte svårt ;D men som skulle du kunna skriva som berättelsen som på svenska då men allt justin säger skulle du skriva på engelska för då var det som mer värklit åsv. :)) annars så älskar ja bara den här novellen :)<3

2011-02-12 @ 14:51:57
Postat av: Tyra

Jättebra! :D Första JB-novellen jag verkligen vill läsa vidare på!



Jag är 17 och blev, typ glad(?) när du sa att du var 18.. känns som om i vår ålder är det inte så "inne" att gilla Justin.. x) Så det var skönt att höra att jag inte var ensam.. Men gillar du honom eller skriver du den här novellen bara för att du gillar att skriva? :)

2011-02-12 @ 16:08:09
URL: http://meheartjustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0