Part 3

Emilia vaknade upp av ett duns och satte sig yrvaket upp. Efter en stund kom hon på att det nog var grannarna som lät eller något. Hon kisade ut genom fönstret och möttes av en stark solstråle rätt i ansiktet. Fint väder tänkte hon och klev upp ur sängen.

Kvällen innan hade hon följt med morbror Micke ut och ätit middag. Dom hade suttit kvar länge och pratat om Emilias uppväxt och skrattat tills tårarna sprutade. Runt tio tiden på kvällen så hade han släppt av Emilia utanför lägenheten efter mycket tjat om att hon skulle ringa om det var något och om hon mådde dåligt, längtade hem eller minsta lilla.


Hon gick ut till köket och öppnade kylen som var proppfull. Micke hade tydligen fyllt den. Hon åt en skål med flingor samtidigt som hon skummade igenom senaste händelserna på facebook. Hon hade fått ett personligt meddelande av en tjej vid namn Sofia.

"Hej Emilia!

Jag hörde av din kompis Ella att du nyss flyttat hit till LA. Jag blev jätte glad för jag bor nänligen också här i en lägenhet nära Rodeo Drive. Det vore kul att ses nån gång! Jag skickar med mitt nummer också! Kram"

Emilia plockade genast upp sin iPhone och slog in numret som Sofia lämnat. Att få lite sällskap utav en tjej i samma ålder vore ju inte helt fel.

Efter tredje tonen så svarade Sofia och vart jätte glad över att Emilia hört av sig. Dom bestämde att dom skulle ses downtown runt ett tiden för att äta lunch tillsammans. Det passade Emilia perfekt eftersom hon behövde duscha och packa upp vilket hon inte hann kvällen innan. Hon la in dom flesta kläderna i garderoben och insåg snabbt att hon packat ner för varma kläder, så shopping inom en snar framtid var ett måste.

Precis när hon kommit ut ur duschen så knackade det på dörren och därefter kom Micke in. Han hjälpte henne att packa upp lite mer.
- Vill du att jag ska laga någon lunch åt dig? Frågade han.

- Nej tack, det är bra. Jag ska möta upp en svensk tjej här i närheten för att äta snart.

- Jaha, men gud vad kul! Men då skjutsar jag ner dig, jag ska ändå förbi min butik och skriva ut lite papper. Svarade Mickie

- Toppen! Jag ska bara byta om och fräsha till mig lite. Sa Emilia och gick in i sovrummet.

När hon kom ut igen så stod Micke och satte upp nån grej på väggen.

- Vad gör du? Frågade Emilia nyfiket.

- Jag pyntar lite så att du ska känna dig lite hemma. Svarade Micke med ett brett leende och flyttade på sig så att hon kunde se vad han gjort.

På väggen hängde en mega stor affrish på Justin Bieber. Emilia kunde inte låta bli att skratta.

- Du är rolig du! Sa hon och gick ut genom ytterdörren.

Väl framme på Fastfood där hon och Sofia bestämt träff så satte sig Emilia ner och väntade och surfade runt lite på mobilen så länge. Hon gick in på twitter och läste igenom lite fort men stannade upp när hon kom till en text Justin twittrat.

" See you next Saturday Los Angeles!" . Emilias hjärta slog aningen fortare och hon började fundera. Vadå ska han hit? Till samma stad som mig? Ska han ha konsert HÄR? Hjälp, jag måste ha en biljett. Måste måste måste.

Hon blev tillslut avbruten av en ljus röst.

- Hej! Är det du som är Emilia?

- Ehm... ja? Vem är du? Svarade Emilia osäkert.

- Jag är Sofia såklart! Svarade tjejen och skrattade.

Ja såklart det var Sofia. Emilia kände sig lite dum och skrattade.

Tjejerna beställde in mat och pratade om allt mellan himmel och jord.

- Juste, en kille som pluggar samma linje som mig här i LA ska ha fest nästa helg, du får gärna följa med om du vill? Sa Sofia med munnen full av mat.

- Jaha, ja varför inte, kul med nya kontakter ju! Svarade Emilia men kom på sig själv och la till:

- Eh fast nästa lördag kan jag nog inte... Eller var festen på lördag?

- Åh nej vad synd! Ja nästa lördag. Vad ska du göra? Sa Sofia nyfiket.

- Jag asså eh.. Jag ska på konsert. Fast bara kanske. Svarade Emilia snabbt.

- VA? Nej säg inte att du ska på Justin Biebers konsert på Staples Center?? Sa Sofia hastigt och satte sig upp ordentligt på stolen.

- Haha jo... Eller jag vill det i alla fall, men jag har inga biljetter. Säg ingenting dumt, jag antar att du inte tycker om honom haha. Svarade Emilia.

- Skojar du??? Det är min största dröm att få se honom live!! Men jag tror biljetterna är slut. Eller jag har inte kollat för jag hade ingen att gå med.

- Men gå med mig!! Kom vi drar hem nu och kolla med detsamma om det finns några biljetter kvar. Svarade Emilia snabbt och drog med Sofia i armen.

Väl hemma så gick dom direkt in på datan och kollade efter biljetter men precis som Sofia trott så var dom tvärslut.

- Faaaan.......! Nästan skrek Emilia och kastade sig tillbaka i soffan.

- Men kolla här, kolla kolla kolla, man kan vinna biljetter via den här radiostationen! Vi måste ju tävla! Sa Sofia.

- Men snälla... Tror du på riktigt att vi har en chans i världen att vinna? Jag hatar sånt där, jag vinner ändå aldrig. Dumt att hoppas. Svarade Emilia samtidigt som hon reste sig upp för att hämta lite chips från köket.

- Emilia, klart vi måste prova. Jag anmäler oss. Man behöver inte göra någonting, dom drar en vinnare slumpmässigt. Svarade Sofia.

Resten av kvällen låg dom och degade i soffan hemma hos Emilia där dom tillslut somnade.


Emilia blev väckt av Sofia runt tolv tiden där hon förklarade att hon måste skynda sig hem för att hon har skola dagen efter och i samma veva gick Emilia in och la sig i sängen. Hon skulle upp tidigt nästa morgon för att hjälpa till i morbror Mickes affär.


Staples Center


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad bra denna novellen är!! Super bra :D Fortsätt snälla :D<3

2011-02-03 @ 18:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0