Part 5

Jag ber om ursäkt för att jag varit så seg med den här delen. Men här kommer den!
Som ni kommer märka så har jag börjat skriva i "jag form". Så i stället för att skriva "Emilia" så skriver jag helt enkelt "jag". Enjoy! :)




Det hade börjat skymma när vi kom fram till Staples center vilket bara gjorde hela upplevelsen ännu mera häftig. Hela byggnaden samt andra byggnader runt om lös upp hela himlen med flera tusen olika lampor i alla möjliga färger. Jag fick en sån stark wow-känsla så att jag var tvungen att stanna upp och andas in och ut några gånger. Inom en timme så ska jag stå öga mot öga med min största idol någonsin vilket märks mer och mer då nerverna satt igång rejält nu.


Jag och Sofia vart hänvisade till en speciell ingång för dom med vip-pass och väl inne i byggnaden så fick vi först vänta i tjugo minuter på att något skulle hända innan vi vart förda till rummet där M&G-mötet skulle äga rum. Det var vi två och ett tiotal andra tjejer som var några år yngre där. Rummet var halvstort med några bord uppskjutna mot väggarna, ett par soffor och några stolar. På borden stod det flera vattenflaskor samt en del skålar med lite snacks. Vi slog oss ner i en utav sofforna i väntan på att Justin skulle dyka upp. Tillslut så började folket i rummet att resa sig upp, det märktes att det var nått på gång.

- Dåså nu har vi fått det klart att Justin kommer in hit vilken sekund som helst! Sa en blond kvinna till alla i rummet och man märkte direkt hur stämningen rummet blev mer spänd.
- Jag vill att ni alla stället er i en halvmåne och även står kvar så när Justin kommer in. Han kommer gå fram till er alla en och en så att ni får det ni vill ha signerat och sen kommer ni att kunna ta bilder med honom efteråt. Men glöm inte att allt sker på våra villkor så ni ska inte göra något förhastat för då kommer ni få gå ut ur rummet. Sa den blonda kvinnan med en högre röst den här gången.

Jag tittade på Sofia och vi båda började småskratta lite.

- Det här är det sjukaste jag har varit med om... På riktigt... Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till!!!! Sa jag till Sofia som precis skulle svara när en dörr öppnas och Justins livvakt Kenny kliver in. Några steg efter honom kommer två män jag inte kände igen och efter dom två så kom tillslut Justin. En mindre våg av småskrik fyllde rummet samtidigt som två tjejer flippade ur totalt och började gråta hejdlöst. Inget utav det verkar bekymmra Justin, han skrattade till lite och log som aldrig förr. Han var så snygg och framförallt stilig på något sätt. På sig hade han en beige stickad tröja, svarta jeans och svarta sneakers.


Tröjan som Justin hade på sig.


- Hey! Är ni taggade inför kvällens konsert? Frågade han när han ställt sig framför den lilla halvmånen som vi bildat.
- Jaaaaa! Svarade alla i kör på varandra.

- Awesome! Det kommer bli en grym show, I promise! Sa han och började sedan gå åt vänster för att börja signera.

- You're so cute!!!! Utbrsiter jag plötsligt helt utan att tänka. Justin stannade upp och kollade på mig.
Jag blev helt stel i kroppen och hann tänka tusen tankar innan Justin svarade:

- Oh thank you sweetie! Och så avfyrade han världens största leende.

Vi höll kvar våra blickar ett bra tag innan den blonda kvinnan sa att Justin nu skulle signera det vi önskar och bad honom börja. Sofia röck tag i min arm samtidigt som hon skrattade hejdlöst.

- Hur tusan tänkte du där? Modigt Emilia, modigt! Sa hon mellan skratten.

- Helvete jag vet inte vart det kom ifrån det bara kom. Svarade jag högröd i ansiktet samtidigt som Sofia klappade mig på axeln och fortsatte att skratta lite. Jag vände mig om och helt plötsligt så stod Justin där max trettio centimeter framför mig. Jag fick mig en liten chock och måste ha sätt aningen rolig ut för Justin började skratta.

- Säger du alltid vad du tycker på det där viset? Frågade han och skrattade lite till.

- He..ee..he! Var allt jag fick ur mig.

- Tack för komplimangen i alla fall! Sa han glatt.

- Varsegod! Svarade jag lite mer förståeligt den här gången och gav honom sedan skivorna som jag ville att han skulle signera. När han gick vidare till Sofia så stod jag fortfarande stel som en pinne och andades in vinden utav hans parfym som nådde min näsa när han passerat. Han luktade som förväntat väldigt gott.


- Okej tjejer, nu är det dax att ta lite kort då. Ställ er i en tydlig kö åt det hållet. Ropade den blonda kvinnan och pekade åt höger medans Justin ställde sig lite längre bort.

Sofia var först fram av oss två och vi började disskutera vilken kamera vi skulle använda när Justin plötsligt avbryter oss.

- Vilket land är ni ifrån? Han vart antagligen nyfiken när han hörde att vi pratade ett annar språk.
- Sverige! Svarade jag snabbt.

- Åh coolt! Sa han.

När var det min tur att ställa mig bredvid honom och ta ett kort så frågade han:

- Är det inte en väldigt jobbig resväg från Sverige och hit för att bara se en konsert?

- Nja alltså jag bor här! Svarade jag och skrattade lite.

- I see! Tusan då, jag som trodde du åkt hela vägen från Sverige för att se mig! Sa han på ett skämtsamt och lite flörtigt sätt.

- Jasså, nej inte riktigt. Men om så varit fallet så hade det garanterat varit värt det! Svarade jag och log.

- Nu är det din tur! Sa den blonda kvinnan och pekade på personen som stod näst i kö.

- Kan jag bara få en snabb kram? Frågade jag Justin.

- Självklart! Sa han och gav mig den bästa kramen jag någonsin upplevt.

- Eftersom att du tidigare var så öppen med vad du tyckte så tänkte jag köra på samma stil och bara passa på att säga att det är som folk säger.. Sverige har verkligen dom mest vackra tjejerna! Viskade han lite diskret i mitt öra innan han släppte taget om mig. Jag log till svars innan jag gick där ifrån.

Sofia stod en bit ifrån och hoppade nästan på mig när jag kom fram till henne.

- Emiliaaaaaaa vad sa han? Jag såg er! Jag såg er nog!! Halvskrek hon nyfiket. Jag skrattade åt henne samtidigt som jag satte mitt pekfinger över munnen för att försöka få henne att tystna lite.

- Han sa att ryktet om att vi svenskar är dom vackraste tjejerna är sant! Sa jag och smålog.

- Åh herregud..... Jag tror jag svimmar!! Sa hon samtidigt som hon halv la sig ner på golvet och låtsades att svimma.

- Sooofiaaaaaa! Du skämmer ut oss! Sa jag mitt i skrattattacken som hennes beteende orsaktat.

När vi båda skärpt till oss så upptäckte vi att Justin inte längre var kvar i rummet men till vår stora lättnad så kom han in igen efter nån minut.


- Ja dåså, då var den här trevliga lilla stunden över tyvär! Ni kan nu krama Justin hejdå och sen gå ut genom den röda dörren åt höger. Ropade den blonda kvinnan och försökte överrösta oss alla.

Det sprang fram ca sju tjejer på samma gång och överföll Justin med kramar så att Kenny fick rycka in och försiktigt bända bort deras armar från en skrattade Justin.

- Easy girls, jag är kramsugen nog så att ni alla kommer få en hejdåkram! Sa han och vände sig åt vårat håll och sa:

- Maybe the swedish girls wants a hug too? Och så drog han till med en hairflip.

Sofia småsprang fram mot honom och gav honom en kram och jag gjorde likadant och vinkade sen hejdå.

- Vilken charmör alltså! Sa Sofia när vi började gå mot dörren.

- Om han är! Det här kommer jag kunna leva på resten av livet! Svarade jag och log åt tanken på vilken oförglömlig upplevelse detta var.

När vi gått ut genom dörren och hunnit komma en bit i en lång korridor så hör jag plötsligt:

- Vänta!

Jag vänder mig och där står Justin med andan i halsen.

- Jag glömde en sak! Sa han....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh vraför måste du sluta så spännande? :D Så Hilma Bra <3 Längtar tills nästa!!

2011-02-07 @ 06:57:53
Postat av: Anonym

såå bra längtar tills nästa :D

2011-02-07 @ 14:27:03
Postat av: ''Den Bästa''

Skeet braa x))

2011-02-07 @ 15:58:57
URL: http://uandmee.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0