Part 7

Precis som alltid när man inte vill att tiden ska gå fort så gjorde den dessvärre det. Efter 50 minuter så tog Justin fram gitarren och påbörjade den akustiska verisionen av "Favorite Girl". Fram emot sista refrängen så började hans ögon leta sig upp mot läktaren och fastnade tillslut på mig och han sjöng "My favorite, my favorite, my favorite, my favorite girl, my favorite girl..... It's you".


- SÅG NI? SÅG NI? Han sjöng till mig!!!! Skrek helt plötsligt Amy.

Varken jag eller Sofia brydde oss om att ens kolla åt hennes håll. När konserten var slut så packade vi ihop våra saker och skulle precis gå när Sofia plötsligt vände sig om till Amy.

- Hejdå Amy, lycka till med Justin då! Sa hon och log överdrivet mycket samtidigt som hon vinkade och i handen höll hon dom två backstagepassen som vi tidigare fått av Justin. Hon höll kvar handen tillräckligt länge tills Amy's ansikte bytte uttryck från glad till förvånad.

- Men va.. Vad.. hur??? Hörde vi Amy ropa efter oss men vi fortsatte att gå.

- Var det där med flit? Frågade jag Sofia samtidigt som jag inte kunde hålla mig för skratt.

- Såklart det var! Svarade Sofia och log.

- Klockrent! Svarade jag och skrattade vidare.

När vi tagit oss tillbaka till rummet där M&G mötet ägde rum så visade vi våra pass och blev sen visade till ett annat rum där Justin och några utav hans dansare satt i en soffa.

- Nej men vad är det jag ser! Nu får vi finbesök från Sverige grabbar. Sa han till sina dansare samtidigt som han reste sig upp och gav oss båda en varsin kram.

Vi hälsade på dom fyra killarna som presenterade sig som Marvin, Nick, Michael och Anthonio och satte oss sedan ner i en utav sofforna och vart serverade en varsin cola.

- Nå vad tyckte ni om konserten då? Frågade Justin samtidigt som han tog några klunkar från sin vattenflaska.

- Finns inga ord som kan berskriva mer än att du verkligen är duktig på det du gör. Svarade jag och såg åt hans håll.

- Tack! Tusen tack! Sa han och låtsades bocka. Alla skrattade till lite innan Justin fortsatte:

- Vilken var eran favorit låt då?

- Pray helt klart! Det är alltid lika fint att höra dig sjunga den, både live och inspelat. Sa Sofia snabbt.

- Tack så mycket... Eh... Vad heter du? Vet inte vad nån av er heter, kanske dags att ta reda på det nu. Sa Justin och skrattade.

- Sofia!

- Okej.. Tack så mycket Sofia! Sa Justin och vände sig åt mitt håll.

- Emilia!

- Okey nice, vilken var din favorit låt? Frågade han och log.

Jag tänkte efter ett tag innan jag kom på det självklara svaret.

- Jag måste nog säga Favorite girl. Sa jag och mötte Justins blick.

Han log och nickade.

- Rätt svarat! Sa han.

- Vänta, satt du på vänster sida? Sa plötsligt Justins ena dansare som presenterat sig som Marvin.

- Ja det gjorde jag!

- Haha busted! Sa han och vände sig om till Justin.

- Din lilla charmör du kunde inte låta bli va? Sa Marvin retsamt och puttade honom i sidan.

Justin skrattade till lite nervöst och man kunde se hur han blev lite röd om kinderna.

- Nej nu är det dags för mig att ta en dusch och sen drar vi ut och käkar något, jag är vrålhungrig! Sa Justin medans han plockade upp en väska och lämnade rummet med ett peace-tecken.

När han stängt dörren efter sig så började killarna att skratta högt.


- Du förstår att Justin pratade om dig en hel del innan konserten och vi alla slog vad om att han skulle sjunga något åt dig. Det är hans lilla sätt att ragga på. Men han skrattade bara bort det hela och sa att han inte skulle göra det. Berättade Nick.

- Han kunde tydligen inte hålla sig! La sedan Michael till innan dom alla började skratta igen och när dom väl skärpt till sig så sa Marvin:

- Känn dig speciell, det låg en tanke bakom det han sjöng, det är jag säker på.

Vad menade han? Är Justin intresserad av mig? Tankarna blev bara fler och fler.

       
                Emilia och Sofia satt vid den röda stjärnan som ni kan se om ni kollar i det högra hörnet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sååå bra mera nu :D

2011-02-07 @ 19:39:01
Postat av: Anonym

Helt klart den BÄSTA novellen av de jag läst!!

Så GRYYMMT bra!! Fortsätt!! :D <3

2011-02-07 @ 20:07:46
Postat av: Anonym

Helt klart den BÄSTA novellen av de jag läst!!

Så GRYYMMT bra!! Fortsätt!! :D <3

2011-02-07 @ 20:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0