Part 8

Medans Justin var iväg och fixade sig så satt jag och Sofia och spelade tvspel med dansarna. Vi körde ett par omgångar och jag fick möta Nick och vann otroligt nog mot honom. Resten av killarna kunde inte sluta skratta och retades hejdlöst med stackarn. Jag och Sofia röcks med och skrattade också tills tårarna sprutade.

- Det där ska du få för! Sa Nick och började tillslut skratta han med.

Efter en halvtimme så kom Justin tillbaka med nytvättat hår, nya kläder (en grå hood-tröja, mörka jeans och en svart keps) och en lagom dos med parfym. Jag satt med hakan i golvet tills Sofia nöp till mig i armen.

- Nej du drömmer inte! Sa hon och skrattade.

Jag skärpte till mig och slet med motvilja bort blicken från Justin.
- Voila! Som en ny människa! Sa han och snurrande runt.

Vi alla gav honom en liten applåd och reste oss sedan för att ge oss iväg.

- Jag gillar verkligen inte att duscha i arenan, det känns så oprivat, det gick liksom inte ens att låsa dörren!! Om inte Kenny hade stått utanför och vaktat så hade vem som helst kunnat kliva in liksom haha. Sa Justin och skrattade lite.

- Ja, Emilia var påväg att göra det hela tiden. Vi fick nästan hålla i henne så att hon inte skulle springa in till dig! Sa Nick och alla började skratta.

- Nej nej nej.... Det stämmer inte!! Sa jag snabbt.
- Haha jag sa ju att du skulle få igen! Sa Nick.

- Vadå få igen? Frågade Justin nyfiket.

- Emilia vann över Nick!!!! Sa Michael och pekade på tvspelet.

- Nej? Ni skämtar? Du är freaking amazing!!! Sa Justin och kramade mig.

- Ingen vinner över Nick så han har blivit riktigt självgod! Hoppas du tog ner honom på jorden lite nu! Sa Marvin och skrattade samtidigt som han puttade Nick lite i sidan.


Vi alla började gå mot arenans baksida och gick ut bakvägen och hoppade in i en stor svart bil. Vi blev körda till ett riktigt schysst matställe i närheten där dom serverade allt man kan tänka sig.

När vi gått in och satt oss och fått menyn så bestämde jag mig tillslut för pankakor med sirap och blåbär. Det såg så gott ut och jag hade inte testat american pancakes innan så jag var tvungen och när jag tog första tuggan så förstod jag varför alla sagt att det var så gott - För det var det verkligen.

- Hjälp... Det här var farligt gott! Sa jag.

- Ja! Det är the best thing ever! Höll Justin med.

- Är du en pancake-lover precis som jag? Frågade han sedan.

- Alltså ja... Men det här är första gången jag äter american pancakes. Svarade jag och tog yttligare en tugga.

- VA? Första gången? Oj då har du missat något. Då måste jag nästan ta med dig till the "original pancake house" nån gång! Sa han.

- Deal! Sa jag och gjorde tummen upp.

Efter att vi suttit kvar på resturangen nån timme så var klockan närmare midnatt och alla började gäspa lite smått.

- Dags och röra på sig kanske... Upp tidigt i morgon! Sa Kenny, Justins livvakt.

- True true... Sa Justin och suckade.

- Synd att avbryta något så trevligt bara sa han och kollade på mig men av ren blyghet så tittade jag bort när våra blickar möttes. I ögonvrån kunde jag se hur han log.

Alla reste på sig och gick ut och satte oss i bilen igen.

- Vi kör hem er, säg bara adressen så fixar vi det. Sa Nick till Sofia.

- Åh tack, gud vad snällt!

Vi körde först förbi Sofias lägenhet eftersom den låg närmast och åkte sen mot mig.

- Tack så otroligt mycket för den här upplevelsen, det här är minnen för livet. Tack verkligen. Hoppas vi ses nån gång! Sa jag och vinkade till alla och hoppade ur bilen. Justin böjde sig ut ur bilen och tog tag i min arm.

- Bara så du vet så var jag seriös med att jag måste få ta med dig till ett riktigt pannkaks-ställe. Du måste få prova riktiga pancakes! Sa han och log.

- Skyll på det!! Hörde man inne från bilen och sen en massa skratt.

- Shut up bro! Skrek Justin över axeln på ett skämtsamt sätt.

- Nej men på riktigt! Om du vill så tar jag gärna med dig dit, jag är kvar i en vecka till i LA. Sa han och vände sig om till mig igen.

- Count on me! Sa jag och log.

- Bra, så ska det låta! Vad sägs om i morgon runt två? Frågade han.

- Det låter som en bra idé. Svarade jag.

- Bra! Jag kommer stå här nedanför din lägenhet prick kl två, be ready! Sa han och gjorde en hairflip innan han stängde igen dörren och jag kunde se bilen rulla iväg.


Fjärilarna hade disco i min mage och jag dansade hela vägen upp i lägenheten och in i sovrummet. Kanske världens bästa dag. Okej, inte kanske. Det här VAR världens bästa dag. Tänkte jag innan jag tillslut somnade.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag DÖR. Så himla bra asså!!! <3

2011-02-08 @ 20:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0